1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Община Попово започна реализирането на нов проект по Оперативна програма „Административен капацитет”

На 06.01.2014 г. между Управляващия орган на Оперативна програма „Административен капацитет“и Община Попово се подписа Договор №13-22-33 за реализиране на проект с наименование „ПОВИШАВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ И ЕЗИКОВИТЕ УМЕНИЯ В ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ-ПОПОВО“.

Проектът е с продължителност 9 месеца, т.е. от 06.01.2014 г. до 06.10.2014 г.

Максималната обща стойност на проекта по договор е 89 812,75 лева, като 100 % от тях са безвъзмездна финансова помощ.

Цели на проекта:

Обща цел - Подобряване на професионалната компетентност на служителите в Общинска администрация-Попово за по-ефективно и ефикасно изпълнение на задълженията.

Специфични цели:

1.Предоставяне на възможности за служителите в общинската администрация  да бъдат обучени, съобразно техните компетенции и нужди от обучение;

2.Задържане на квалифицирани специалисти и повишаване възможностите за професионално развитие  на експертите чрез провеждане на обучения;

3. Изграждане на административен капацитет, съответстващ на изискванията за предоставяне на услуги на гражданите и бизнеса.

Целеви групи:

  • Служителите от Общинска администрация – Попово;
  • Кметове и кметски наместници на населените места в община Попово.

Дейности по проекта:

Дейност №1 „Организация и управление на проекта

В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от трима членове – ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Дейността включва възлагане на външен изпълнител подготовка, организация и провеждане на процедурите по ЗОП за избор на изпълнители за останалите дейности по проекта. Предвижда се всички изпълнители да бъдат избрани в началото на проекта, като в договорите ще се предвидят съответните клаузи и механизми за започване на изпълнението на дейностите на различни етапи от проекта.

Дейност №2 „Провеждане на обучения, включени в каталога за обучения на Института по публична администрация (ИПА)„

Съгласно проведения предварителен анализ се изготви списък с избраните теми за обучения от служителите в администрацията. Обученията ще бъдат проведени от представители на ИПА и за тях няма да бъде избиран външен изпълнител. Обученията ще бъдат на следните теми:

Е-правителство: изграждане на умения

1. Е-правителство: Успешни практики и предпоставки за развитие (ИТО-1) – шест служителя от шестте дирекции в администрацията. Обучението е с продължителност 2 дни (16 учебни часа).

2. Административно обслужване (ИТО-4)-шест служителя от Дирекциите „Обща администрация“ и „Местни данъци и такси“.  Обучението е с продължителност 2 дни (16 учебни часа).

Дейност №3 „Провеждане на чуждоезиково обучение по английски език (начален курс)“;

Предвижда се провеждане на обучение (100 учебни часа)  по английски (начален курс) за 20 служители от администрацията, които използват в работата си чужд език. Ще бъдат обучени представители на всички дирекции, които имат контакт с чуждестранни клиенти, фирми, организации, боравят с документи на английски и подпомагат осъществяването на взаимоотношение с представители на на чуждестранни общини и организации. На успешно преминалите обучението ще бъдат издадени сертификати за владеене на ниво А1.

Дейност №4 „Провеждане на други специализирани обучения по ключови компетенции;

Община Попово ще възложи на външен изпълнител, провеждането на специализираните обучения по тази дейност. Външният изпълнител трябва да обезпечи във всички аспекти обученията, като осигури лектори, техника, оборудване и всички разходи по път, нощувки и престой, при обученията, които са извън територията на община Попово. В тази дейност ще се обучават и част от служителите, които са преминали обучения от Каталога на ИПА. В дейността са предвидени следните обучения:

1. „Повишаване на личната ефективност и управление на стреса“ за 45 служителя служители от всички дирекции, участващи в административния процес. Обучението ще бъде изнесено извън община Попово, с продължителност 20 учебни часа(3 дни) и ще се осъществи на 3 групи от по 15 служителя.

2. „Развитие на комуникационни и лидерски умения“ за общо 30 кмета и кметски наместници на населените места. Обучението ще е изнесено и ще е с продължителност 20 учебни часа (3 дни).

Дейност №5 „Информация и публичност“.

В тази дейност се предвижда предоставяне на информация на широката общественост и осигуряване на публичност на проекта, като се използват подходящи комуникационни средства.

Дейността се състои в разгласяване на проекта, обхвата на услугите и дейностите, чрез провеждането на информационна кампания и разпространението на информационни материали, в това число провеждане на две пресконференции - начална и заключителна.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.