Община Попово започна реализирането на нов проект по Оперативна програма „Административен капацитет”
Петък, 14 Февруари 2014г.
На 06.01.2014 г. между Управляващия орган на Оперативна програма „Административен капацитет“и Община Попово се подписа Договор №13-22-33 за реализиране на проект с наименование „ПОВИШАВАНЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ КОМПЕТЕНЦИИ И ЕЗИКОВИТЕ УМЕНИЯ В ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ-ПОПОВО“.
Проектът е с продължителност 9 месеца, т.е. от 06.01.2014 г. до 06.10.2014 г.
Максималната обща стойност на проекта по договор е 89 812,75 лева, като 100 % от тях са безвъзмездна финансова помощ.
Цели на проекта:
Обща цел - Подобряване на професионалната компетентност на служителите в Общинска администрация-Попово за по-ефективно и ефикасно изпълнение на задълженията.
Специфични цели:
1.Предоставяне на възможности за служителите в общинската администрация да бъдат обучени, съобразно техните компетенции и нужди от обучение;
2.Задържане на квалифицирани специалисти и повишаване възможностите за професионално развитие на експертите чрез провеждане на обучения;
3. Изграждане на административен капацитет, съответстващ на изискванията за предоставяне на услуги на гражданите и бизнеса.
Целеви групи:
- Служителите от Общинска администрация – Попово;
- Кметове и кметски наместници на населените места в община Попово.
Дейности по проекта:
Дейност №1 „Организация и управление на проекта“
В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от трима членове – ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Дейността включва възлагане на външен изпълнител подготовка, организация и провеждане на процедурите по ЗОП за избор на изпълнители за останалите дейности по проекта. Предвижда се всички изпълнители да бъдат избрани в началото на проекта, като в договорите ще се предвидят съответните клаузи и механизми за започване на изпълнението на дейностите на различни етапи от проекта.
Дейност №2 „Провеждане на обучения, включени в каталога за обучения на Института по публична администрация (ИПА)„
Съгласно проведения предварителен анализ се изготви списък с избраните теми за обучения от служителите в администрацията. Обученията ще бъдат проведени от представители на ИПА и за тях няма да бъде избиран външен изпълнител. Обученията ще бъдат на следните теми:
Е-правителство: изграждане на умения
1. Е-правителство: Успешни практики и предпоставки за развитие (ИТО-1) – шест служителя от шестте дирекции в администрацията. Обучението е с продължителност 2 дни (16 учебни часа).
2. Административно обслужване (ИТО-4)-шест служителя от Дирекциите „Обща администрация“ и „Местни данъци и такси“. Обучението е с продължителност 2 дни (16 учебни часа).
Дейност №3 „Провеждане на чуждоезиково обучение по английски език (начален курс)“;
Предвижда се провеждане на обучение (100 учебни часа) по английски (начален курс) за 20 служители от администрацията, които използват в работата си чужд език. Ще бъдат обучени представители на всички дирекции, които имат контакт с чуждестранни клиенти, фирми, организации, боравят с документи на английски и подпомагат осъществяването на взаимоотношение с представители на на чуждестранни общини и организации. На успешно преминалите обучението ще бъдат издадени сертификати за владеене на ниво А1.
Дейност №4 „Провеждане на други специализирани обучения по ключови компетенции;
Община Попово ще възложи на външен изпълнител, провеждането на специализираните обучения по тази дейност. Външният изпълнител трябва да обезпечи във всички аспекти обученията, като осигури лектори, техника, оборудване и всички разходи по път, нощувки и престой, при обученията, които са извън територията на община Попово. В тази дейност ще се обучават и част от служителите, които са преминали обучения от Каталога на ИПА. В дейността са предвидени следните обучения:
1. „Повишаване на личната ефективност и управление на стреса“ за 45 служителя служители от всички дирекции, участващи в административния процес. Обучението ще бъде изнесено извън община Попово, с продължителност 20 учебни часа(3 дни) и ще се осъществи на 3 групи от по 15 служителя.
2. „Развитие на комуникационни и лидерски умения“ за общо 30 кмета и кметски наместници на населените места. Обучението ще е изнесено и ще е с продължителност 20 учебни часа (3 дни).
Дейност №5 „Информация и публичност“.
В тази дейност се предвижда предоставяне на информация на широката общественост и осигуряване на публичност на проекта, като се използват подходящи комуникационни средства.
Дейността се състои в разгласяване на проекта, обхвата на услугите и дейностите, чрез провеждането на информационна кампания и разпространението на информационни материали, в това число провеждане на две пресконференции - начална и заключителна.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.