1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Проектът „Исперих-Разград-Попово: Път на древни култури и традиции” участва в рекламирането на България

PDFПечатЕ-поща

От 5 до 9 март 2014 г., в столицата на Германия се проведе международната туристическа борса ITB Berlin (Internationale Tourismus-Börse Berlin). Тя е най-значимият туристически форум в световен мащаб от 1966 г., предназначен както за професионалисти, така и за масовата публика.

Тази година в борсата представиха своите туристически дадености 10147 изложители от 189 страни, разположени в 26 изцяло запълнени с атракции и щандове зали. В нея участваха международни, национални и регионални туристически организации, тур оператори, туристически агенции, хотели, застрахователни компании, информационни доставчици и издателства.

Изложението бе посетено от рекордните 114000 търговски и над 60000 частни посетители. Близо 22000 души от най-различни националности присъстваха на изнесените и проведените около 200 лекции, дискусии и семинари.

България се представи за 47-и път със собствен щанд с площ от 423 кв. м. При старта на туристическото изложение зам.-министърът на икономиката и енергетиката на България с ресор туризъм Бранимир Ботев откри българския щанд, поздрави и пожела успех на участниците от 46-те национални туристически компании,  организации и общини. В специално обособена зона на щанда професионален сомелиер демонстрира на посетителите и разнообразието от български вина и техните вкусови качества.

Със собствено работно място на щанда се представи и проекта на трите сдружени общини: „Исперих-Разград-Попово: Път на древни култури и традиции”. Проектът е основан на природното, културното и историческото наследство и разнообразие в региона, като цели развитието на общия регионален туристически продукт. Щандът на трите общини бе посетен от голям брой любознателни приятели на природните красоти на България не само от Германия, а и от Полша, Русия, Украйна, Грузия, Турция и много други. Подготвените в България рекламни материали на сдружените три общини по проекта на немски, руски, български и английски език се оказаха много над средното международно ниво за туристическата борса.

Трите общини от Североизточна България се стремят да постигнат увеличение на туристите, посещаващи техните забележителности, с 15%, като вече имат разработени архитектурно-исторически, етнографски и събитийно-фестивални маршрути. Това е второто участие на общините по този проект на международни туристически изложения, след отличното им представяне на борсата „Ваканция и СПА експо 2014“, провела се миналия месец в София.

Текст и фотографии: Владимир Стойков